Jak wyglądają zajęcia grupowe?

Podczas zajęć dzieci uczestniczą w różnorodnych zabawach, ćwiczeniach i zadaniach, które sprzyjają:

  • nauce współpracy i komunikacji,

  • budowaniu relacji z rówieśnikami,

  • wzmacnianiu pewności siebie i asertywności,

  • rozwiązywaniu konfliktów w konstruktywny sposób.

Wszystkie aktywności są dostosowane do wieku i potrzeb uczestników.

Trening zastępowania agresji Kolorowy Motyl Psycholog Dziecięcy Alla Płusa
emocje dla przedszkolaka
3–6 lat

Emocje dla przedszkolaków

Podczas zajęć dzieci uczą się rozpoznawać własne uczucia, wyrażać je w bezpieczny sposób oraz lepiej rozumieć emocje innych. Ćwiczymy empatię, współpracę i proste strategie radzenia sobie ze stresem czy złością. Dzięki programowi dzieci zyskują większą pewność siebie w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi, a także budują fundamenty zdrowego rozwoju emocjonalnego.

4–12 lat

Kąpiele leśne

Zapraszamy dzieci na wyjątkowe spotkania w otoczeniu natury, które uczą uważności, relaksu i czerpania spokoju z kontaktu z przyrodą. Kąpiele leśne to doskonały sposób na redukcję stresu, rozładowanie napięcia i budowanie wrażliwości na piękno świata. Dzieci poznają proste techniki wyciszania się, uczą się skupiania na dźwiękach, zapachach i dotyku, a przy okazji rozwijają więź z naturą i wiarę we własne możliwości.

kąpiel leśna kolorowy motyl psycholog dziecięcy
Trening umiejętności społecznych Psycholog Dziecięcy Mgr Alla Płusa Kolorowy Motyl
7–15 lat

Trening umiejętności społecznych

TUS to praktyczne zajęcia skierowane do dzieci i nastolatków, którzy potrzebują wsparcia w budowaniu relacji z rówieśnikami i dorosłymi. W bezpiecznej atmosferze uczymy, jak rozmawiać, współpracować, bronić swojego zdania bez agresji, a także jak radzić sobie w trudnych sytuacjach społecznych. Zajęcia pomagają przełamywać nieśmiałość, rozwijają empatię i uczą konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.

4–14 lat

Trening zastępowania agresji

TZA to program dedykowany dzieciom, które mają trudności z opanowaniem złości, reagują impulsywnie lub wchodzą w konflikty z innymi. Podczas zajęć uczymy, jak rozpoznawać emocje, zatrzymywać się przed podjęciem działania i wybierać spokojniejsze, bardziej przemyślane reakcje. Dzieci poznają skuteczne techniki radzenia sobie z frustracją, rozwijają umiejętność empatii i uczą się brać odpowiedzialność za swoje zachowania. 

Mindfulness dla dzieci Kolorowy Motyl Psycholog dziecięcy łódź alla płusa
4–14 lat

Zajęcia mindfulness

W świecie pełnym bodźców i pośpiechu, zajęcia mindfulness uczą dzieci, jak zatrzymać się i doświadczyć „tu i teraz”. Dzieci uczą się zauważać swoje myśli, uczucia i potrzeby, a także jak radzić sobie z trudnymi emocjami i stresem. Dzięki prostym ćwiczeniom oddechowym, relaksacyjnym i wyobrażeniowym dzieci stają się bardziej spokojne, skupione i odporne na presję. Mindfulness wzmacnia samoświadomość i sprawia, że dzieci potrafią lepiej dbać o swój dobrostan psychiczny.

12–18 lat

Trening mentalny

Trening mentalny to zajęcia dla nastolatków, którzy chcą wzmocnić swoją odporność psychiczną, pewność siebie i motywację. Uczymy, jak radzić sobie z porażkami i krytyką, jak wyznaczać cele i konsekwentnie dążyć do ich realizacji. Zajęcia pomagają przygotować się do wyzwań szkolnych, sportowych czy innych sytuacji wymagających koncentracji i siły charakteru. To solidne wsparcie w budowaniu zdrowego podejścia do sukcesu i porażki nie tylko w młodości, ale i w dorosłym życiu.

Trening Mentalny Kolorowy Motyl Psycholog dziecięcy łódź alla płusa

Najczęściej zadawane pytania

Zajęcia grupowe są odpowiednie dla dzieci w różnym wieku, które mają trudności w kontaktach z rówieśnikami, są nieśmiałe, wycofane lub impulsywne, a także dla tych, które chcą nauczyć się współpracy, lepiej rozumieć emocje innych i rozwijać swoje umiejętności społeczne.

Grupy są kameralne, zazwyczaj liczą od 4 do 10 dzieci, co pozwala każdemu uczestnikowi czuć się zauważonym i bezpiecznym.

Nie, dzieci nie muszą znać się wcześniej. Często to właśnie zajęcia grupowe stają się okazją do nawiązania nowych znajomości w przyjaznej atmosferze.

Jedno spotkanie trwa zazwyczaj 50–60 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w ustalonych godzinach.

Cykl zajęć grupowych zazwyczaj obejmuje 8–12 spotkań, w zależności od potrzeb i postępów uczestników.

Nie, zajęcia są prowadzone tylko dla dzieci, aby mogły swobodnie ćwiczyć umiejętności w grupie. Rodzice regularnie otrzymują informację zwrotną na temat postępów swojego dziecka.

Więcej niż terapia

Wspólne doświadczenia pomagają dzieciom rozwinąć skrzydła, odkryć swoje mocne strony i poczuć się ważnymi członkami grupy.